خانه / فرهنگی / نشریه عاشورایی محبان الحسین کچو + متن

نشریه عاشورایی محبان الحسین کچو + متن

نشریه محبان الحسین

ویژه نامه محبان الحسین محرم الحرام 1437 هجری قمری -1394 هجری شمسی – هیئت محبان الحسین کچوییه

 

خلاصه ای از پاسخ به شبهات ده مجلس حجت الاسلام والمسلمین کاوری در هیئت محبان الحسین کچوییه
امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: شبهه را به‌این‌علت شبهه می‌گویند که شبیه حق است. یک ترکیب از یک حرف حق و باطل را طرح و به نتیجه غیرمنطقی و باطلی می‌رسند؛ و از این راه اعتقادات مردم را سست می‌کنند؛ و بر عالمان دین که مانند حصار دین هستند لازم است پاسخگوی شبهات و سؤالات دینی باشند.

شبهه: که چرا پول خود را صرف جلسات عزاداری می‌کنید؟ اگر می‌خواهید عمل خیری انجام بدهید هزینه عزاداری امام حسین را صرف امور خیریه ایتام و سرطانی‌ها و ازدواج جوانان و…بکنید.
پاسخ:ریشه این حرف در آسیب‌هایی است که دشمن از مجالس امام حسین خورده است برمی‌گردد.در جواب می‌گوییم مجالس امام حسین (ع) احیاکننده اصل دین و اصول اعتقادی است؛ و ما در مجالس امام حسین (ع) می‌آموزیم که به مستمندان و بیماران و زوج‌های فقیر کمک کنیم؛ و اگر شما دلسوز دین و جامعه هستید چرا به ازدواج‌های سنگین و پر تشریفات و حیف‌ومیل‌های موجود در اجتماع اعتراض نمی‌کنید؟بیش از 4 تریلیون و200میلیارد تومان در سال هزینه لوازم درآرایش می شود و رتبه دوم در خاورمیانه را داریم؛ چرا به آنها اعتراض نمی کنید؟ (25-7-94 خبرگزاری فارس)

 

شبهات مهدویت:
دشمن دنبال تضعیف دو محور است اول خدشه در عاشورا دوم تضعیف بحث مهدویت
شبهه: مثلا می گویند عمر هزار و چند ساله امام زمان امکان ندارد.
پاسخ: می گویم قرآن دوران تبلیغ نوح را بیش از 900 سال بیان می کند.اهل سنت در اصیل ترین منابع حدیثی خود یعنی صحاح، احادیث زیادی در مورد امام زمان(عج) دارند که بصورت کتاب چاپ شده است.
::::::::::::::::::::::::::::::
شبهه: جنگ امام حسین (ع) با یزید جنگ دو عرب و نزاع فامیلی است. به ما ربطی ندارد که عزاداری کنیم.
پاسخ: کلمات امام حسین (ع) از آغاز نهضت است که مثل منی با مثل یزیدی بیعت نمی کند.یعنی جنگ من جنبه شخصی ندارد و این ترسیم دو جریان فکری و اعتقادی است.
امام(ع) دلایل خود را هم بیان می کند.می فرماید یزید شرابخوار است اگر ما حاضر شویم سکان پرواز را به یک خلبان مست بدهیم حسین (ع) هم حاضر می شود زمام جامعه اسلامی را بدست یزید بسپارد!!!!
امروز حسین (ع) مظلوم است چون شیعه هنر رساندن پیام امام را جهانیان را ندارد.
و همانگونه که در کربلا با غوغا نگذاشتن صدای او به مردم برسد رسانه های دشمن امروز با
غوغا سالاری نمی خواد صدای حسین (ع ) به جهانیان برسد.
::::::::::::::::::::::::::::::
شبهه: امام حسین (ع) از شهات خود خبر داشت یا نداشت؟ اگر خبر ندارد چگونه امامی است که بیخبر است؟ اگر خبر دارد چرا خلاف دستور قرآن رفت که خود را به کشتن بیندازد؟
پاسخ: حفظ اصل دین از حفظ جان مهم تر است. همانطور که در لیله المبیت امیرالمومنین جانش را به خطر انداخت و در بستر پیامبر خوابید و خدا در آیه «برخى از مردم جان خود را براى تحصيل رضاى خداوند مى فروشند خداوند به بندگان خود رووف و مهربان است».
این کار را ستایش می کند. امام حسین (ع) مصداق این آیه است:
هر كس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پيامبر او، از خانه‏اش به درآيد، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست، و خدا آمرزنده مهربان است. سورنساء آیه 100

 

 

آسیب شناسی نهضت عاشورا
چون دشمنان دین خدا و تشیع سرخ حسینی از امام حسین(ع) بخاطر بیدارگری اش آسیب دیده اند در پی انتقام هستند و در این لشکر کشی از سادگی و بی توجهی ما بیشترین بهره را می برند. بعنوان مثال در فضای مجازی و امپراطوری رسانه ای یک متن دو پهلو را نشر می دهند و ما بدون توجه به محتوای آن را پخش می کنیم. مثلا می گویند اگر چند یا حسین را به چند نفر بفرستی حاجت شما داده می شود و من بی خبر از همه جا همین کار را انجام می دهیم. بعد هیچ اتفاق خوبی برای ما نمی افتد در نتیجه وقتی از منبر و مسجد به ما توصیه به توسل می شود با سابقه ذهنی که داریم اعتقادی به توسل نداریم.
عکسی از مردی سواره با پرچم لبیک یا حسین نشر می دهند و ما به تصور اینکه این چهره قمر بنی هاشم است آن را پخش می کنیم. ولی وقتی از نزدیک به تصویر نگاه می کنیم می بینیم تمام نماد های شیطان را دارد دشمن بصیرت ما را محک می زد و اعتقاد ما را نشانه گرفته. وقتی رهبر معظم انقلاب (مدظله) توصیه بهبصیرت افزایی می کند می داند یک سوی عاشورا جبهه مقابل ائمه و امام حسین (ع) غافلان بی بصیرتیی هستند که فریب دشمن را خوردندکسانی که به قصد قربت امام می کشند و با پول آن به شکرانه طاعت خود مسجد می سازند (چهار مسجد در کوفه با پولی که به قاتلان امام حسین (ع) دریافت کردند ساخته شد که به مساجد ملعونه شهرت یافت).

 

امام مهربانی و عطوفت
امام حسین (ع) فرصت سازی می کند از فرزند شش ماهه خود چهره ای جهانی می سازد که امسال در 42 کشور دنیا بیش از 3100همایش برگزار شده و مسلمان و مسیحی بر علی اصغر اشک ریختند. این مسیح شش ماهه می رود تا مقدمات ظهور را فراهم کند.

ترسیم چهره خشن از امام مهربانی کار دشمنان دین و دوستان ساده اندیش است.شیعه باید با ارایه تصویر صحیح از سیمای اهل بیت باید در جهانی سازی اهل بیت نقش خود را ایفا کند.
امام زمان را چهره ای خشن و خونریز معرفی می کنند در حالی که عطوف ترین آدم عالم هستی و مهربان ترین آدم روی کره زمین امام زمان است.عالم بر سر سفره ایشان روزی میخورد.
روایات می گوید کسانی که به دست امام زمان کشته می شوند بسیار اندک است اگر بگویم باورتان نمی شود…
تاریخ را بخوانید کلیه غزوات و فتوحات پیامبر کمتر از 500 کشته داشته است. امام زمان نیز مظهر رحمت و عطوفت پیامبر رحمه للعالمین است.
بسیاری از دشمنی ها با اهل بیت بخاطر دفاع نسنجیده ماست.شیعه باید یاد بگیرد چطور تشیع را معرفی کند.یک تصویری می کشند از حضرت علی چهره غضبناک با ذوالفقار در دست …چرا چهره مهربان حضرت را نشان نمی دهند…

 

 

بر ساحل زیارت عاشورا
خلاصه ای از سلسله سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاوری با موضوع برساحل زیارت عاشورا ؛ دهه اول محرم 1437
سند زیارت عاشورا:زیارت عاشورا از اصیل‌ترین زیارات شیعه است که به روایت علقمه سند آن به امام باقر (ع) می‌رسد و دو کتاب نزدیک به عصر امامت امام عصر (عج) یعنی کتاب: «کامل الزیارات» اثر محمد بن قولویه از محدثین شیعه که فاصله‌اش با سال 255 هجری که حضرت حجت (عج) به دنیا آمده‌اند کم است و با صحابی امامان دهم و یازدهم علیهماالسلام هم‌عصر بوده است.
و دوم: کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که از بزرگان شیعه و از نویسندگان کتاب‌های مهم چهارگانه شیعه است
در احادیث و سیره عالمان برای زیارت عاشورا فضائل زیادی نقل‌شده است تا جایی که بعضی از بزرگان این زیارت را حدیث قدسی دانسته‌اند
محتوای زیارت عاشورا با قرآن و اصول پذیرفته‌شده اسلامی و شیعه سازگاری دارد تا جایی که مقالات و تألیف‌هایی در این زمینه به رشته تحریر درآمدهاست.
زیارت عاشورا حاوی نکات و موضوعات ارزشمندی است که بر سـه محور اساسی توجه ویژه شده است محور اول ایجاد توانایی تشخیص دوست و دشمن (تشخیص جبهه حق و باطل)
محور دوم ایجاد انگیزه برای یاری دوستان خدا (تولی)
محور سوم ایجاد روحیه مبارزه با دشمنان خدا (تبری)
.متن زیارت عاشورا با قرآن سازگاری دارد.لعن دشمنان اهلبیت بر اساس لعن قرآن به آزار دهندگان پیامبر است. لعن با ناسزا فرق دارد و یک دعای منفی است یعنی از رحمت خدا دور باد. زیارت عاشورا روح شجاعت به همراه می آورد. زیارت عاشورا با سلام آغاز می شود ولی در میانه زیارت درخواست زندگی مانند زندگی اهلبیت می کنیم و حاضر به مرگی چون مرگ امام حسین (ع) و اهلبیت را می کنیم.
اگر می خواهیم میزان مفید بودن اعمال خود را بدانید عکس العمل دشمن را در قبال رفتار خود برسی کنیم.دشمنان اهل بیت به زیارت عاشورا واکنش نشان می دهند. پیداست این زیارت بیدارگر است.
در این زیارت به شیعه جریان شناسی می آموزد. مثلا در این زیارت می خوانیم که از رحمت خدا دور باد (لعن الله) کسی که بنیان و اساس ظلم بر شما اهل بیت را گذاشت. از رحمت خدا دور باد اولی و دومی و سومی و چهارمی. سپس از یزید نام می برد. می خواهد شیعه توجه داشته باشد. کربلا امتداد ظلمی است که از سقیفه و پیش از آن شکل گرفته است.
در زیارت عاشورا به شکل گیری و به نقش کسانی می پردازد که با لجام زدن بر اسب و…ظالمان را یاری کردند و باعث بقای دولت آنان شدند.زیارت عاشورا منشوری است که جریان فکری جبهه دشمن از آدم تا خاتم و خاتم تا قیامت به شیعه گوشزد می کند.می آموزد عاشورا برهه ای از یک تاریخ نیست.بلکه حکایت هر روزه ای است که جریان دارد.

اولین محور زیارت عاشورا جریان شناسی دشمنان است.از کسانی که اساس ظلم را بنا نهاده تا سقیفه وخلافت غاصبانه وقصر سبز شام و یزید و زیر دستان در فراز دیگر به گردانندگان و کارگذاران ظلم یعنی عبیدالله و پسر مرجانه و عوامل اجرایی واقعه عاشورا یعنی عمربن سعد که نمونه ای کسانی است که حق را شناخت ولی از آن روی گردان شد و شمر که همراه با امام علی(ع) شمشیر می زد ولی در جبهه حق استواری نورزید و به سوء عاقبت دچار گردید در فراز دیگر زیارت عاشورا می بینیم افرادی مانند عمر سعد و شمر مستقل نیستند بلکه وابسته به جریان است که ریشه دار شجره معلونه ی ال ابی سفیان است که در مقابل پیامبر صف کشیدن و سپس ال زیاد و ال مران آن را امتداد دادند.
محور دیگری که زیارت عاشورا به آن می‌پردازد و نباید از آن غافل شد محور جنگ فرهنگی دشمن علیه اهل‌بیت (علیه السلام) است. زیارت عاشورا به ما خاطرنشان می‌کند جنگ فرهنگی در ردیف مقابله نظامی به شمار می‌آید
در زیارت می‌خوانیم: دور باد از رحمت خدا ((لعن الله)) مردمی که شمارا از مقام و جایگاه الهی که به شما ارزانی شده دور کردند این فراز اشاره به کسانی دارد که در پی ترور شخصیت اهل بیت (ع) هستند. در کربلا دشمن هم امام را به شهادت رساند هم لباس او و خاندانش را به غارت برد تا به خیال خود آنان را خوار و کوچک کند. زنان و کودکان را اسیر و در کوچه ها کوچه‌ها گردانید تا قدر آنان شکسته و در نظر مردم کوچک جلوه کنند.
اما باتدبیر حضرت زینب و امام زین‌العابدین (ع) قضیه به‌عکس شد و در کوفه و شام یزید و عبیدالله تحقیر شدند تا جایی که مجبور به تغیر رفتار با اهل‌بیت (ع) شدند.
در زیارت عاشورا میبینیم کسانی که غیرمستقیم در واقعه عاشورا نقش داشته‌اند نیز از رحمت خدا دور هستند و در ردیف دشمنان دین خدا به شما می‌روند.
دور باد از رحمت خدا (لعن الله) کسانی که اسب‌ها را زین کردند و بر اسب دشمنان امام حسین (ع) لگام زدند.
زیارت عاشورا تبلور دوست و دشمن‌شناسی (تولی و تولی) است.
حال به سیمای سلام در زیارت عاشورا بپردازیم. منزل سلام یکی از منازل عالی سلوک است و سلام ما نشانه دوستی و معرفت و ارادت است. سلام دادن یعنی از طرف من به شما آسیبی نمی‌رسد و از طرف من امنیت داری. برای همین سلام‌های زیارت عاشورا مسئولیت سنگینی را برای کسی که زیارت می‌خواند به همراه می‌آورد.
همان‌گونه که در بحث لعن شدگان گفته شد؛ زیارت عاشورا تبارشناسی می‌کند تا ریشه‌های جریان‌ها را به شیعه نشان بدهد. در سیمای سلام هم اول به پیشینه خوبان و سیمای عاشورایان می‌پردازد.
سلام بر تو ای پدر بندگان خدا (اباعبدالله) سلام بر تو ای فرزند رسول خدا. سلام بر تو ی فرزند سید اوصیا و سلام بر تو ای از تبار سیده زنان در این فرازها اشاره به این مطلب بلند دارد امام حسین (ع) امتداد جریان نبوت و امامت و وصایت و از شجره طوبی فاطمی است. این تبارشناسی به ما می‌گوید عاشورا امتداد رویارویی آل ابوسفیان با رسول خداست.

درباره ی ebnealian

همچنین ببینید

پخت نان محلی در کچوئیه

  ✅خواص نان محلی کچو ( نان کامل سبوس دار) با روش پخت با هیزم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق برای صاحب امتیاز ، اب ابن علیان محفوظ می باشد